"Netflix-documentaire The Social Dilemma is huiveringwekkend en een must see", las ik op Elle.com en dat is eerlijk gezegd niet overdreven... Sociale media zijn verslavend, bezorgen ons gezondheidsproblemen en zijn een gevaar voor de democratie. In de Netflix-documentaire The Social Dilemma luiden oud-medewerkers van o.a. Facebook, Instagram, Google en Youtube de noodlok.

Niet zo vrolijk, geen nieuws, wel schokkend om het zo duidelijk uitgelegd te krijgen. Zelf ben ik persoonlijk en zakelijk altijd wel kritisch geweest als het om social media gaat, zie: RTL nieuws interview en Hart van Nederland interview.

Social media is een geweldige plek voor verbinding en vooral minder grote ondernemers kunnen er heel eenvoudig zichtbaar worden. Maar het heeft ook een donkere keerzijde waar we niet omheen kunnen. Het is zwaar verslavend (gemaakt) en je wordt als gebruiker blootgesteld aan manipulatie. Niet zo happy.

The Social Dilemma trailer

Menselijker

Wat 'moeten' we daar nu mee, met die wetenschap? Ik denk dat er strengere regels moeten komen en ik hoop, net als de de ex-medewerkers van Facebook & co op een menselijke variant van sociale media. Één van de reden waarom ik trouwens Happlify bedacht; een community om mensen te verbinden, blij te maken en te verrassen zonder de schreeuwerige mening-cultuur die gangbaar is op social media. "Kunnen we niet een fijne omgeving maken waar positiviteit de boventoon voert? Waar we gebruik maken van on- én offline communicatie om in contact te komen met elkaar zonder elkaar af te vallen?" - meer hierover lees je hier

via GIPHY

Begin altijd eerst bij jezelf

Als je iets aan de wereld wilt veranderen... dan begin je altijd eerst bij jezelf. Dus ben ik zelf in 2018 'digitaal gaan detoxen'. Binnen een week wiste ik acht jaar lief en leed, inclusief alle foto's van mijn digitaal sociaal zichtbare leven. Ik kan je nu, bijna 2 jaar later, verzekeren: het heeft mij een gelukkiger mens gemaakt! En dat wens ik jou ook.

Ik zeg niet dat je volledig moet stoppen, zeker niet. Balans is het toverwoord en met mijn Digital Detox van Happlify ligt dat eenvoudig binnen handbereik. Jouw online tijd en social media wordt beperkt en aangeharkt zodat het een gezonde plek in je leven krijgt. Bovendien krijg je er een large supply aan geluksinspiratie bij cadeau!

Happy end: Happlify Digital Detox

Heb je zin in wat minder social media, juist méér rust in je hoofd, echte connectie, meer creativiteit en geluksmomentjes? Kijk dan eens serieus naar de Digital detox van Happlify. Hiermee pak je je digitale leven aan. De detox levert je direct méér tijd op die je kunt besteden aan véél belangrijkere dingen. Hier te bestellenWat een mooi me-time cadeau!

🍋 Vertel, lijkt dit je ook wel wat?

Mariko Naber

Auteur - Mariko Naber
Mariko is het happy brain achter Happlify. Samen met partner Mark runt ze Sell your stuff online, branding agency Loaded ink BNO en Atelier Naber. Ze houdt van feel good, random acts of kindness, gehaktballen, chocolademousse, family time, zee, piña colada, sugar & spice and everything nice 💛

 

Happlify kan bestaan door gesponsorde content en/of advertenties. Dat betekent dat we een vergoeding krijgen voor het plaatsen van deze gesponsorde content / advertenties. We zijn extreem kritisch op de partijen waarmee we samenwerken, alleen kwalitatieve en relevante ondernemingen en organisaties krijgen toegang tot Happlify.nl. Zie voor meer informatie onze gebruiksvoorwaarden.

Laat hier iets vrolijks achter

Reacties worden even gecheckt voordat ze verschijnen.

Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.