Dit gedeelte bevat momenteel geen inhoud. Voeg inhoud toe aan deze sectie met behulp van de zijbalk.

Dit gedeelte bevat momenteel geen inhoud. Voeg inhoud toe aan deze sectie met behulp van de zijbalk.

Dit gedeelte bevat momenteel geen inhoud. Voeg inhoud toe aan deze sectie met behulp van de zijbalk.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Dit gedeelte bevat momenteel geen inhoud. Voeg inhoud toe aan deze sectie met behulp van de zijbalk.

Image caption appears here

Add your deal, information or promotional text

Hoe Happlify is ontstaan (meer dan 10 jaar geleden)

  • 3 min leestijd

Ik (Mariko) bedacht Happlify op een saaie dag ergens in het staartje van de winter tien jaar geleden. Ik herinner me nog goed dat het buiten miezerde en de lucht muisgrijs was. Nu ben ik over het algemeen positief van aard, maar als het zonlicht te lang op zich laat wachten, dan wordt mijn lontje héél kort, ben ik sneller aangebrand en gaat alles ontzettend moeizaam. Hoe fijn zou het zijn als ik een instant oplossing had om me weer vrolijk te voelen?

Happlify begon als een doosje geluk wat je kon kopen bij de webshop Applepiepieces (die inmiddels een andere nieuwe, leuke eigenaresse heeft: Sandra). Het werd een soort ‘first aid pakket’, dé oplossing: een doos met 10 zakjes met daarin eenvoudige tips, cadeautjes en opdrachten om op een eenvoudige manier blij te worden.

Dit was de allereerste uitvoering die toen nog 'Think happy thoughts' heette.

Ontroerende verhalen

Het werkte als de brandweer. De pakketten werden flink besteld, het bleek een geweldig idee en er zijn mega veel mensen blij mee gemaakt. We hebben heel wat ontroerende verhalen gekregen waarmee we zelf tot tranen werden geraakt. Toen na een aantal jaar de juice eruit leek hebben we Happlify even naast ons neergelegd. Het bleek op lange termijn geen rendabel project en -helaas- de schoorsteen moet branden. Mocht ik ooit de lotto winnen, dan begin ik meteen weer met gouden zakjes in dozen te versturen. Of... wanneer we een andere manier vinden!

Het probleem bleef

Door de jaren heen merkte ik dat de behoefte aan feel good, klein geluk en versimpeling blijft. We leven in een geweldige tijd waarin alles lijkt te kunnen en te mogen. Je kunt een onderneming beginnen from scratch, gewoon thuis met een smartphone. We weten het nog geen seconde later wanneer er aan de andere kant van de wereld iets gebeurd. Ons leven speelt zich veel vaker online af dan we willen en de informatiestroom MEGA groot geworden. Vaak raken we verstard door de hoeveelheid en de opgelegde sociale druk die van offline naar online is verschoven.

Twee banen, want twee auto’s, meerdere vakanties, een vette hypotheek en veel spullen. Een wereld waar veel in gebeurd, de media die vaak alleen de ellende lijkt te willen laten zien. Teveel fake nieuws, teveel social media, teveel verplichtingen, teveel zorgen… van alles veel teveel.

De uitdaging

Als feel good-addict en random act of kindness video-verzamelaar kun je niet lang niets doen. Mijn behoefte blijkt MEGA GROOT om mensen te verbinden, blij te maken en te verrassen. Hoe fijn zou het zijn als je er regelmatig aan wordt herinnerd hoe je op een (relatief) eenvoudige manier blij kunt worden? Door fijne muziek, verborgen vrolijke uitgaanstips, gezellige DIY-ideetjes, een ervaring, lieve video, aardige actie, mooi boek, feel good cadeautjes, humor en alles wat positief, vrij en blij is?!

Is dat niet al gedaan? Flow, Happinez, ontelbare boeken… dat bestaat gewoon? Ja en dat is prima toch?! Dat zijn prachtige tijdschriften die we zelf ook graag lezen. Het één is alleen wat meer op paper en DIY gericht en het ander wat spiritueler. Happlify is voorlopig digitaal en maakt gebruik van heel andere invalshoeken.

Met Happlify gaan we een community maken waarmee ik hoop zoveel mogelijk mensen te kunnen bereiken die zich willen verwonderen door geïnspireerd te raken, te lachen en de kleine dingen te (her)ontdekken die je blij maken.

Iedereen blij? Dat zou mooi zijn, maar dat kan nooit. Dus spreekt je bovenstaande aan: join us! Ben je er (nog) niet aan toe? Free to leave. Je zit nergens aan vast.

Hoe sluit je aan?

Daar hoef je niet veel voor te doen en het is vrijblijvend. Ten eerste kun je op de hoogte blijven door je in te schrijven voor onze Happy thoughts nieuwsbrief. Hiermee krijg jij als allereerste free happiness in je mailbox en mis je niets. Ook kun je Happlify volgen op Instagram en Facebook. That’s all.

Ken je mijn boek al?

In september 2021 lanceerden we het Happlify your life boek, uitgegeven door Nijgh & van Ditmar. Met dit geluksboek krijg je alle ins & outs over geluk en hoe je dat stapsgewijs zelf eenvoudig kan laten groeien. Zo verzamel je een persoonlijk geluksdocument en vorm je, met krabbels, foto's, quote's en lijstjes, jouw eigen geluks-gebruiksaanwijzing for life.

Happlify your life

Happiness is multiplied when shared

Kijk dat kan natuurlijk ook! Want waar jij blij van wordt, wordt een ander wellicht ook enorm blij van. Dus, heb jij iets waarover je wilt vertellen en kun je daar een interessante (originele) blogpost van maken? Neem dan contact met ons op. Ook als je zelf blogger of ondernemer bent en een gastblog zou willen voorstellen: let us know! Happiness multiplies when shared ♥︎
 

Mariko Naber

Auteur - Mariko Naber
Mariko is het happy brain achter Happlify. Samen met partner Mark runt ze Sell your stuff online, branding agency Loaded ink BNO en Atelier Naber. Ze houdt van feel good, random acts of kindness, gehaktballen, chocolademousse, family time, zee, piña colada, sugar & spice and everything nice 💛

Laat hier iets vrolijks achter

Reacties worden even gecheckt voordat ze verschijnen.

Zoeken