Soms komt een idee niet langzaam aangewaaid, maar knalt het gewoon boem je hoofd in. Precies dat overkwam Sandra de Vries, het creatieve brein achter Happlify Crew Member Huggy Buddha. Een pluche boeddha, geboren uit een vonkje inspiratie in een winkel, gevoed door een liefdevol verhaal en uiteindelijk uitgegroeid tot een bron van troost voor jong én oud. In dit interview vertelt ze openhartig over dat magische eerste moment, de knuffels die levens raken en Sandra's missie om geluk tastbaar te maken. Lees mee en ontdek hoe één zachte knuffel de wereld een beetje mooier maakt. Bovendien maak je ook kans op een Huggy Buddha als je meedoet met de winactie!

Sandra de Vries Huggy Buddha

Wat voelde je op het moment dat je wist: ik ga zélf een knuffel-Buddha maken?

Ik weet het nog goed: ik stond in mijn winkel op de drempel van de tuin en het idee kwam gewoon opeens binnen. Ik dacht toen al: dit is een goed idee. Nog diezelfde week kwam een klant de winkel binnen, die me vertelde dat haar autistische zoon zo weg was van de Buddha, maar dat hij die steeds stuk gooide. Toen dacht ik... dit is de tweede keer. Hier moet ik iets mee. Ik ging op zoek, maar kon het echt nergens vinden. Toen dacht ik: dit is een súper idee. Ik moet het gaan maken.

Hoe reageerde je dochter toen ze de eerste Huggy Buddha kreeg voor haar kind?

Roos (mijn dochter) werkte in die tijd bij mij in de winkel en had het hele proces van idee tot werkelijkheid meegemaakt, en ze was dan ook enorm trots. Ze vond het heel speciaal, dat ik de Huggy voor Lily had bedacht.

Wat is het meest bijzondere bericht dat je ooit hebt ontvangen van iemand die een Huggy Buddha kreeg of gaf?

Er zijn veel momenten die mij zijn bijgebleven. Een keer een dame die een Huggy gekregen had omdat zij een hele reeks chemo kuren moest ondergaan. Ze vertelde later dat ze tijdens die behandelingen, die nogal stressvol waren, daarbij in de Huggy kneep. Ze zij toen: als volwassene ga je niet met een beer naar binnen. Ze had er zoveel steun aan. Het was als een troost, zei ze. Ik snap dat zo goed. Een andere dame kreeg een Huggy van haar vriendinnen toen zij ging scheiden. Zij zei: "Er waren geen woorden meer nodig". Ze was van de scheiding helemaal over haar toeren, en de Huggy maakte haar rustig.

Wat maakte dat je koos voor een Buddha in pluche vorm – en niet bijvoorbeeld een ander symbool van geluk?

Ik had altijd al iets met spiritualiteit en dan bedoel ik niet een godsdienst maar eerder diepgang, innerlijke rust en balans. De Buddha in deze vorm is een eeuwenoud gelukssymbool, universeel, een reizende monnik die wilde laten zien dat geluk juist in kleine dingen zit. Een vrolijke, lieve kindervriend. 

Huggy Buddha knuffel

Welke rol speelt spiritualiteit of symboliek in jouw dagelijks leven en in je bedrijf? 

Zolang ik mij kan herinneren ben ik daar mee bezig. Ik probeer te genieten van wat er nu is en dankbaar te zijn voor de gewone kleine dagelijkse dingen. Als kind zocht en vond ik al kleine magische momentjes, met schelpjes en geluksteentjes etc. Daar was ik zo ontzettend blij mee. Het is een soort innerlijk kompas. Ik wil graag iets doen met aandacht en betekenis en met liefde natuurlijk. Ik probeer dat ook zakelijk vol te houden en iedereen positief en met goede energie te benaderen. 

Elke Huggy Buddha is handgemaakt? Heb je zelf ook meegewerkt aan het ontwerp van de knuffel? 

Ja van het begin tot eindproduct. Elke Huggy Buddha is handgemaakt en ik heb het zelf ontworpen. Daarna hebben we zelf via een agent in China ook een fabriek gevonden die het kon maken. We zijn ook zelf in de fabriek gaan kijken, om te zien hoe ze worden gemaakt, door wie en of de arbeidsomstandigheden wel goed waren. Die waren heel goed. Toen we besloten dat de nieuwe zending alleen nog maar duurzaam mocht zijn, hebben we ook in andere landen gekeken, zoals Portugal en Turkije. Maar China bleek ook daarin voorop te lopen. 

Je zegt: ‘iedereen heeft geluk nodig, en soms een knuffel’. Hoe heeft dat jouw eigen leven beïnvloed?

Met een knuffel - figuurlijk of letterlijk - laat je zien dat iemand ertoe doet, dat hij/zij belangrijk voor je is. Verbinding, vriendschap, en er zijn voor mensen die je lief vindt. Zachtheid dat is voor mij zo ontzettend belangrijk.

Huggy Buddha

Hoe blijf je trouw aan de oorspronkelijke intentie achter Huggy Buddha nu het merk groeit?

Ik blijf trouw aan mijn intuïtie. Dat betekent dat we voor echt gaan, en voor puur, en niet voor het snelle succes of de ramsj. Het is een bijzonder cadeau, en dat willen we te allen tijde overbrengen. Alles moet kwaliteit en oprechtheid uitstralen. 

Zijn er nog leuke toekomstplannen die we mogen weten?

Jazeker, maar omdat het nog een bedrijfsgeheim is kan ik er nu niks over zeggen. Nog even wachten 😉

Tot slot: wat is jouw ultieme moment van geluk?

De les van de Happy Buddha: geluk zit in kleine dingen. 

Doe mee en win een Huggy Buddha!

Geweldig nieuws voor jou, want we mogen een Huggy Buddha t.w.v. €39,95 verloten. Kun je niet wachten? Logisch, bestel dan via de website van Huggy Buddha direct jouw eigen boeddha knuffel.

Zo maak je kans:

✨ 1 - Laat weten dat je meedoet met een leuke reactie 🙏 onder de post die je hier vindt
✨ 2 - Volg als je dat wilt @happlify en @huggy.buddha voor meer van deze happy tips en giveaways
✨ 3 - Sla het bericht op via het vlaggetje rechts onderin
✨ 4 -  Ook fijn: tag een vriend in je reactie en deel deze post in een leuke story

winactie Huggy Buddha

Winactie voorwaarden

  • deze winactie loopt t/m 14 mei 2025
  • iedereen mag meedoen aan de winactie
  • hoe werkt het? Laat weten dat je meedoet met een leuke reactie
  • na de einddatum loten we de winnaar en maken we deze op Instagram bekend
  • met de winnaar zelf wordt persoonlijk ook contact opgenomen
  • de winnaar heeft dan 24 uur om haar of zijn prijs te claimen
  • de prijs bestaat uit bovengenoemd product en is niet inwisselbaar voor iets anders of geld
  • reacties zijn openbaar en door iedereen te lezen en in te zien
  • deze promotie wordt niet gesponsord, onderschreven, georganiseerd of geassocieerd met Meta, Instagram en/of andere sociale media welke zijn gebruikt bij deze winactie